Årets første lam

Da jeg skulle til at åbne porten til fårestalden i morges hørte jeg en lille lyd!
Hov! Kunne det nu også passe?? Jeg mente bestemt først, at jeg kunne begynde at få lam fra på torsdag-fredag!
Men det var der ikke nogen, der havde fortalt Aisha, der nok så frejdig og helt rolig stod og slikkede et lille helt nyfødt lam!
Ret sejt af en førstegangsfødende. Hun slikkede og nussede, og da jeg åbnede porten ud til folden, gik de andre får roligt ud, så den nybagte mor kunne få lidt ro! Men de gik ikke længere væk, end at hun kunne kalde, hvis der var noget (Ja, nu fortolker jeg vidst ;)) Det lille lam begyndte hurtigt at øve sig på at komme op at stå og under et af de mislykkede forsøg opdagede jeg, at det var et gimmerlam. En fin lille sortgrå pige. Det kunne jo have været skønt og blive hængende og kigge, men arbejdet kaldte og alt så fint ud, så jeg tog afsted. Og alt var også fint da jeg kom hjem igen. Mor og datter hyggede i stalden, og hen under aften gik de med flokken ud på marken! Jubiii – lammesæsonen er skudt godt i gang

Om dorte1965

Begyndte mit fårehold i 2002, da jeg fik et 3 ugers moderløst lam i en papkasse af en kollega.
Dette indlæg blev udgivet i 2017, Forår, Lam og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar